Tydligen får man inte göra studieuppehåll mitt i en termin. Nä, jag förstår att man kan nekas det om orsaken är en tripp till Thailand eller så, men på grund av barn??? Hur kan skolan neka det? Är inte det diskriminering?

Vid terminsstart meddelade jag CSN om studieuppehåll från och med början av november då beräknad förlossning är. Jag frågade två stycken programansvariga om hur skolan ska meddelas och det jag fick till svar var mest att jag måste ha koll på vilka tröskelregler som gäller för mitt program. Det hade jag koll på. Så jag lämnade min ansökan om studieuppehåll förra veckan. Får mejl i dag att man egentligen inte får göra uppehåll mitt i en termin. Att det bästa vore om jag inte gjorde uppehåll nu, utan bara omregistrerar mig nästa termin när jag ska slutföra kursen. Problemet är att jag inte kan få csn då. Nähä. Och man får inte ta föräldrapenning under tiden man pluggar. Så hur ska jag klara mig i två månader utan inkomst? Vad är egentligen problemet?

Varför har jag inte fått reda på det här tidigare? Varför har ingen berättat för mig om det här när jag uttryckligen har bett om svar? Varför säger alla olika? Tänk om jag inte får pengar alls? Tänk om jag blir återbetalningsskyldig? Tänk om jag blir utkickad ur programmet? Vad fan ÄR det här? Ge mig lugn och ro!