I dag när jag kom och hämtade Kajsa på dagis berättade hennes förskolelärare att en av lärarna hade tagit med Kajsa och ett annat barn upp i skogen för att plocka löv. Kajsa och det andra barnet trivs tydligen väldigt bra med varann och leker mycket ihop. Nu tänkte de att barnen skulle bonda ännu mer, genom att ge dem lite egentid. Förskoleläraren sa också att eftersom de leker så bra ihop kanske vi föräldrar ville byta telefonnummer, nu när jag snart ska ha en bebis och den andra mamman just fått en.

Jag tycker att det är så fint. Bara det här att de har tid och lust att ta med sig två barn på utflykt. Och att de ser barnen så väl. Jag vet inte om det är vanligt på andra förskolor, men jag antar att det i alla fall är enklare på en sån liten förskola som Kajsa går på.

Huruvida vi byter telefonnummer får framtiden utvisa, jag tror knappt jag har sett det där barnet, än mindre föräldrarna. Men det faller sig väl naturligt om de vill leka på fritiden också. Jag vet inte hur man gör.

Gullungar. Och gulledagis.