Hjärnan tog semester i samband med att skolan slutade. Roar mig härmed med att berätta om livet just nu.

* Jag ska på ultraljud i morgon. Lite nervös. Speciellt eftersom man inte får gå på regelbundna kontroller med andra barnet. Jag vet således ingenting om det lilla livet där inne, och jag känner inga sparkar…

* Det är läskigt när jag tänker på hur många smarta människor som läser min blogg. Och som läser mina mindre genomtänkta och Försök till smartinlägg-inlägg och tänker Men lilla gumman, men som inte säger något av hänsyn till mig och så får jag fortsätta leva i min bubbla.

* Jag borde ha pratat med en studievägledare innan jag slutade skolan. Jag borde ha pratat med programansvarig och jag borde kontakta csn. Men jag orkar inte.

* Jag hatar när folk knarrar fram ”Nääjs” som ett svar på varenda mening man säger.

* Kajsa har klippt sig. Hon ser ut som Skrållan och är bedårande söt.

* Jag tycker att det här med potträning verkar oöverstigligt projekt. Och jobbigt.

* Jag är trött på att vara trött. Varje vaken timme längtar jag efter att få sova.

* Herr Kurry sprang Marathon i helgen. Det gick bra. Lite credpoäng tycker jag. Fast jag missade hans målgång. Och jag blir smärtsamt medveten om den enorma skillnaden på kondition mellan oss. Men när nästa unge är ute, ska jag också påbörja en springkarriär. Kanske. Kanske tjejmilen. Eller midnattsloppet. Kanske.

* Jag blir lite panikslagen över att många verkar ha klart för sig vad de vill göra i framtiden. Alla verkar ha ett ”projekt” på gång, eller fantastiska meriter som säkerligen ger dem förtur ute på arbetsmarknaden. Jag har ingenting. Om nån har tips eller kontakter mottar jag dem gärna.

* Jag är så jävla trött på skyttegravslägren som bildas varenda gång Israel-Palestinakonflikten dras upp i medierna. Nyanser någon? Varför är det så himla viktigt för oss att påvisa vår ståndpunkt och gå med i tusen facebook-grupper. Som om vi bryr oss! Dessutom finns det ganska många andra upprörande konflikter i världen. Där människor slaktas och våldtas varje dag. I krigets namn. Men nej, det är viktigare att visa för omvärlden på vilken sida av politiken vi står på, genom att uppröras och manifestera och bojkotta produkter, för att sedan glömma bort allting när medierna slutat rapportera.

* Jag tycker faktiskt inte att det är särskilt kul att vara gravid. Jag känner mig handikappad. Och får inte dricka öl.

* Även om man jobbar livet av sig under sommarlovet för att sommarmånaderna inte ger en csnpengar, så är man ju lika fattig som om man inte skulle jobba. Mina junipengar betalas ut i slutet av juli. Systemet förutsätter att man jobbar under skoltiden. Skolan förutsätter att man inte ska ha tid att jobba under skoltiden.

* Igår såg jag S/Y GLädjen. En film jag såg för tio år sen och som jag minns som ren ångest. Det var samma ångest igår som för tio år sen. Så vill ni se en film om klaustrofobiskt skildrat båtliv och familjetragedier och barn som dör så se gärna den.

* Haremsbyxan borde ha lanserats som den enda byxan som garanterar svampfritt underliv. Det är ju lite inne att beskriva de flesta produkter som något medicinskt bevisat. Haremsbyxan är ju liksom motsatsen till åtsittande i grenen.

* Glad sommar!