Jag vill starta en webbtidning. (Eller egentligen en papperstidning, men jag tror inte den skulle överleva. Jag tror inte webbtidningar överlever så länge heller om de inte är väldigt okontroversiella, tyvärr) En tidning med klart feministisk agenda, men utan pekpinnar om vilken feministisk retorik som får gälla. Tidningen ska varken innehålla mode eller Dagens outfit eller skvaller av den enkla anledningen att jag tycker det är tråkigt. (Däremot får man gärna ta upp bristen på coola mammakläder. Slutar man vara cool så fort man blivit befruktad?) Den ska blanda seriösa artiklar med lättsamhet. Den ska bland annat behandla tabun. Tidningen ska inte ha en tydlig politisk färg, men den ska absolut inte vara politiskt objektiv. Allt ska utgå ifrån vad skribenten har för ställning och därför blir en blandning av politiska ståndpunkter mycket intressantare. Det får inte bli för oliktänkande, för då blir det för spretigt, men är utgångspunkten feminism eller genustänk så utgår den i alla fall från ett tema.

Tidningen ska över huvud taget inte rikta sig till en speciell grupp eller ett visst tyckande beroende på vilken social status man har eller vart man bor. Tidningen ska rikta sig till både kvinnor och män, och den får gärna ha attityd som den fantastiska tidningen Darling hade. Inget Du får vara precis som du är, för att på nästa sida berätta om senaste trenderna.

Tidningen ska ha högt i tak, även om jag undanbeder antifeminism och det allmänna skuldbeläggandet om att kvinnor egentligen besitter all makt från ekonomisk till sexuell sådan. Tidningen ska inte rikta sig till kids, och ska därför inte innehålla moralkakor om att inte bli för full eller att ta det lugnt med sexandet.

Jag tror det skulle bli bra. Jag vet så många bra feminister och skribenter.