Jag säger som Mymlan. Jag har inget att skriva. Allt jag säger känns upprepat. Det mesta jag skriver är trams.

Därför tänkte jag göra en sammanfattning på allt jag tänkt skriva den senaste tiden.

Min dotter fyllde två år igår.

Min nya idol är Nour el-Refai. Ni som inte lyssnat på hennes sommarprat  måste göra det. Och sen kan ni lyssna minst tio gånger till. Det har jag gjort. Det är allvarligt, svart, intelligent och fantastiskt insiktsfullt. Något av det bästa jag hört på väldigt länge. Sen kan ni titta på det här. Mamma, du behöver inte titta.

Jag har en kass mobiltelefon som stänger av sig hela tiden. Jag var tvungen att köpa en ny billig en eftersom jag pajade displayen på min förra i somras. (en reparation skulle kosta skjortan och ta två veckor. Och reparationer brukar inte alltid falla ut väl, har jag förstått). Dett betyder att jag vill skaffa en ny igen. En med bra ljud, bra kamera, som har bra kvalitet och inte är en Iphone eller liknande en sådan. Pekskärm verkar faktiskt inte alls särskilt kul.

Jag måste skaffa prenumeration på en morgontidning. Jag får ont i magen när jag tittar på nyheterna på tv och att läsa tidningen på nätet är varken kul eller inspirerande. Jag har hört att SvD är bäst skriftspråkkvalitetsmässigt, men är förbannat blå. DN är billigare men lite sämre då enligt vissa.

Jag hatar folk som säger maskulinist och menar att det ska vara likvärdigt feminist. Jävla idioter. Skaffa lite koll. Läs lite historia.

Jag är inte så hipp. Vi ska göra ett reportage om något, vad som helst, men som speglar något i samhället. Vet ni vad jag kom på att jag ska göra reportage om. Biblioteket. Barnavdelningen. Yeah.

Jag vill ha sommarjobb på en tidning. Jag kommer aldrig att få det, eftersom ingen vill ha en tafflig student utan arbetslivserfarenhet.

Senaste gången jag var utomlands var 2006, när vi var i Prag och såg Pearl Jam. Jag vill utomlands igen. Min kompis åkte till Costa Rica imorse. Grattis.

Jag har varit på väg att vaccinera mig mot svinis väldigt länge. Nu börjar jag känna att jag kanske kommer vilja skita i det.

Twinrix-reklamen är jätterolig eftersom den syftar på att allt utanför Sveriges gränser är jättesmutsigt och att alla har hepatit.

Jag gillar Gudrun Schyman. Alla partier vill fiska röster på ett eller annat sätt. Om hennes fiske är Let’s dance så fine. Hellre det, även om jag personligen tycker att programmet är själsdödande. Jag säger som Winnerbäck: ”Trött på all valpropaganda lika billig som reklam ‘Ja vi vill ha ett bättre Sverige.’ Åh fan.” Dessutom tar hon debatter med sina fans och ickefans.  

Tack och godnatt.