”Jag trodde att porrmotståndare var emot att kvinnor ligger med män framför kameran och ofta är drogade och så vidare.”

Malin Wollins krönika har sensmoralen att porr underförstått är äcklig och smutsig. Men porrmotståndare är väl främst emot den objektifiering av kvinnor som pågår, att den främst görs av män för män och så vidare.  Porr är per definition något alla förknippar med rakade brudar som stönar onaturligt. Problemet har väl aldrig varit att kvinnor ligger framför kameran? Ingen förknippar porr med något som faktiskt speglar kvinnans sexualitet och ser den utifrån vad kvinnan tänder på. Därför gillar inte porrmotståndare porr. Den är stulen av patriarkatet. Feminister gillar inte patriarkat.

Jag är inte porrmotståndare. Jag tittar inte på porr, men jag vet att det finns en marknad och ett stort sug efter jämställd porr. Om man synar lite. Jag vet att med filmen Dirty Diaries kommer det poppa upp ännu mer sådan porr och vips har vi en eftertraktad sund porrmarknad. Man kan ändra på spelregler. Man behöver inte förbjuda, låsa in och kasta bort nyckeln. Man kan förändra. Och man ska inte ta bort något som i grunden är en bra ide. Porr är en bra idé. Jämställd porr är världens bästa idé.