Imorgon är det dags igen. Jag påbörjar min andra termin och etnologi står på schemat. Jag kommer inte behöva åka in lika många gånger till skolan, men det är fortfarande jääävligt långa dagar de gånger jag måste åka in. Förra terminen handlade jag alltid på Pressbyrån på väg till bussen hemför att jag var så fruktansvärt sugen/hungrig och en bussresa på två timmar skulle göra det outhärdligt utan nåt att snaska på. Lägg till mat i skolan, samt macka på förmiddagen, kaffe. Det blev dyrt i längden…många bäckar små…

Det där håller inte i längden. För det första måste jag ta med mig mat oftare så jag slipper köpa jämt. För det andra behöver jag ta med mig något snacksaktigt så att jag klarar mig till jag kommer hem. Gärna något nyttigt och halvmättande och som höjer blodsockret i normal takt, inte till skyhöga höjder. På pressbyrån var det alltid choklad eller godis som gällde. Inte bra.

Så jag behöver tips. Tips på billigt, nyttigt snack/mellanmål man kan göra hemma och som mättar en. Sen undrar jag om nån har tips på nån slags termoväska? En liten väska som kan hålla mackor eller mat lagom kalla i några timmar. Sånt finns för drycker i alla fall.

Någon?