Det finns två drag hos vissa människor som jag irriterar mig på.

Det första är när någon ska berätta någonting och fastnar på när det hen berättar om ägde rum?! Typ: ”Det var i tisdags…eller var de onsdags. Hm, nä det måste varit tisdags….få se nu…” Och så håller de på i all evighet tills de en kvart senare kommer på att detta är totalt irrelevant för hela historien. Och jag har tråkats till döds och gett upp mina försök genom mina ”Skitsamma”!

Det andra jag irriterar mig på är de som avbryter en precis när man själv berättar något. Typ: ”Åh en sån fin fågel, undrar vad det är. Ja förlåt, fortsätt”  Alltså något totalt ointressant, som man inte behöver avbryta en för, utan helt tyst tänka det i sin egen lilla hjärna och i alla fall låtsas vara intresserad av det man säger. För det där lilla Förlåt fortsätt är nog mest irriterande då det tyder på att de inte alls tycker det man säger är intressant. De bemöter det man säger på det sätt man gör till ett barn som pladdrar sig igenom något man inte orkar lyssna på.