Man ser tv-reklamer då och då för behandling av svamp eller rubbningar av ph-värdet i underlivet hos kvinnor. Och det är ju bra. Jag tror dock att antalet svampinfektioner och rubbningar i underlivet skulle halveras om kvinnor slutade använda helt vansinniga trosor. Och med vansinniga menar jag de äckligt silkiga, stringen, tangan, boxertrosor som klyver en, och så vidare. Det vill säga, för att undvika svamp, köp fula bomullstrosor. För det finns inget som heter fin under – bekväm under. Inte när det gäller kvinnor.

I den vidriga coca cola zero-reklamen på tv som enbart riktar sig till mansstereotyper (de ska gilla halvnakna tjejer, sex och action) figurerar trosor på en tjej (totalt omotiverat och ovidkommande såklart) som för mig är helt vansinniga. De sitter liksom på halva skinkorna och ser ut att skära in något så kopiöst! Och det stör mig att det snygga (nåja) hos tjejer ska vara så fantastiskt omänskligt och obekvämt och tjejer bara accepterar det!!! Vi accepterar att det är helt ok med obekvämlighet så länge killar tycker det är snyggt, som så mycket annat. Och riskerar hela muffens välmående bara därför.

Jag tycker inte att spetstrosor är fina. Inte silkestrosor heller. Jag gillar vanliga bomullstrosor, men de finns ju knappt att köpa längre. Gå in på hm och du möts av en värld av vidriga äckeltrosor. Och på samma avdelningen huserar trettonåriga flickor som drar och känner på de äckliga trosorna och tänker jahaja, det här så här kvinnorna ser ut under. Bäst att köpa sig ett par stringtrosor så man får nån respekt.

Det är vansinne. Vansinne I tell you!