Jag är medveten om att jag bör kunna det här, jag har nyligen haft en tenta om skiten. Men jag måste vara säker.

Jag skriver om en mans åsikter. Jag har läst flera olika texter på nätet, samt pratat med honom i telefon. Jag ska använda detta till en artikel i ett arbete. Nu är frågan, om jag inte direktciterar från de olika texter jag läst, måste jag ange vart jag läst det då? Jag menar, om jag bara förtydligar vad han menar, med utgångspunkt från texterna? Kanske blir det ibland likvärdiga meningar. Jag måste utgå både ifrån det han sagt till mig och det han skrivit på nätet för att det ska bli begripligt.

Och OM jag direktciterar från texterna, hur gör jag då? Anger adressen till sajten och datum? Det blir en jävla massa källhänvisningar. Man kanske kan skriva fotnot? Men hus snyggt är det? Det här ska ju skrivas ut på papper så jag kan ju inte direktlänka.

Dessutom mejlkonverserar jag med honom, måste jag liksom ange då ”skriver han i ett mejl till mig”?

Döm mig inte, jag tycker det här är skitsvårt.