Min tur att följa med Kajsa till inskolningen på förskolan. Medan dagisfröken hänger med Kajsa umgås jag med en annan liten tjej. Hon tar fram en helikopter och letar efter en legogubbe att sätta i helikopterhytten.

Jag: Vi kanske ska sätta en gumma i helikoptern?
Barn: Va?
Jag: Gummor kan också flyga helikopter.
Barn hittar ingen legogumma, bara legogubbar. Barn tar till slut fram en orange legogubbe och låtsas att det är en gumma.

Sedan övergår flickan till en grävmaskin istället. Vill hitta en legogubbe att stoppa in i hytten.

Jag: Ska vi hitta en gumma till grävmaskinen istället?
Barn: Va?
Jag: Det blir väl kul. Gummor kan också köra grävmaskin.

Barn letar efter legogumma och hittar till slut en riktig sådan. Pressar in i grävmaskin och kör förtjust med den. Kurry är nöjd med dagens insats. På måndag väntar nya utmaningar.