All hjärnkapacitet förbrukas på bussen hem från skolan, så jag har inga intelligenta blogginlägg till övers när jag kommer hem. Här komemr därför en mycket enkel lista hämtad hos Erika.

01. Stänger du av mobilen när du sover? Ja och jag har förstått att det är synnerligen ovanligt. Men det finns inget värre än att vakna till en meddelandesignal mitt i natten så man flyger sju meter och kan inte somna om på grund av hjärtklappningen. Dessutom vill jag inte vara nåbar 24/7

02. Vem såg dig senast naken? Tjejerna i duschen efter spinningpasset. Spännande.

03. Hur såg du ut på högstadiet? Stretchjeans, stora tröjor och alltid färgat hår.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år? Oj. Se glåmig ut säkert

05. Hur var du på dagis? Dagmamma gick jag hos. Och jag var nog blyg tills jag märkte att jag hade övertaget. Då kunde jag vara en riktig bitch.

06. Hur är du att ha som arbetskamrat? Medgörlig.

07. Har du celluliter? Till och med bebisar har celluliter. Kan vi alla inte enas om att celluliter är lika normalt som en näsa?

08. Biter du på naglarna? Jag hamstergnager inte, men visst händer det när jag har tråkigt.

09. Har du något handikapp? Jag är närsynt?

10. Är du rädd för att få hängbröst? Nä för det har jag redan.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Ja enligt bibeln är det ju en man. Fast jag har ingen talan.

12. Svär du? Som en borstbindare.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Har bara träffat på dem en gång och dom lämnade bara fram ett litet papper, önskade mig god kväll och smet iväg. Fanns ingen chans att bli otrevlig.

14. Hur homo är du på en skala 1 – 10? Jag kan tycka många kvinnor är snygga och sexiga. Fast jag vill inte hoppa i säng med dem. Såå…en trea?

15. Tror du på utomjordningar? Finns säkert liv på andra planeter ja.

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Rotfruktslåda. Fy fan vad frisk man skulle vara livet ut. Här kommer recept: Riv tre palsternackor, fem morötter och fyra potatisar. Stoppa i några korvbitar av valfritt slag, lite färska champinjoner och sen på med olivolja och salt och peppar. In i ugnen 225 grader i ca trettio minuter. Ät med valfri kall sås till. Hur gott som helst.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Jag är inte så knusslig.

18. Har du blivit arresterad? Nej.

19. Ljuger du? Jag ljuger inte så ofta längre. Förutom ett par vita lögner ibland.

20. Har du kysst en polis? Det tror jag inte.

21. Är du rädd för Securitasvakter? Jag tycker de är lite för macho för min smak och vissa kan vara grymt otrevliga. Men rädd, njaej.

22. Har du någonting att dölja? Inte egentligen. Men alla har väl ett privatliv. Finns mycket jag inte skriver om i bloggen.

23. Vad har du på din nyckelknippa? Nyckel hem till syrrans lägenhet och till min mögliga bil.

24. Är du / har du varit gift? Nä. Jag kan inte identifiera mig som hustru på något sätt så antingen blir det aldrig eller så blir det om tio år.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Om det var bestämt innan så ja. Om inte ska det vara jävligt speciellt.

26. Kan du laga cyklar? Jag har inte cyklat på fasligt länge så jag har ingen större erfarenhet.

27. Kan du fixa med bilar? Som att byta däck och tanka och fylla på grejer, så ja. Lägga mig under en huv och greja har jag aldrig prövat.

28. Brukar du köra om? Ja för tusan.

29. Kan du baka bröd? Om jag har ett recept framför mig.

30. Vet du hur man frostar av en frys? Det är väl bara att stänga av den och öppna dörren?

31. Vilken tvserie skulle du helst leva i? Oj. Det vet jag inte. Vänner kanske.