Förr i tiden drogs jag till filmer och bilder med text där känsliga personer varnas. Jag är morbid. Men en kategori har fallit bort och det är barn. Inte för att barn som far illa inte är värre än allt annat, men innan jag blev mamma var jag absolut inte lika känslig. Allt som handlar om barn som far illa associerar jag med Kajsa. Tänk om det varit Kajsa. Tänk om det varit Kajsa.

Note to self. Gör en riskbedömning innan du klampar in och tittar på något där du anar vad som komma skall. I alla fall när det handlar om barn. (Och ja, detta är filmen jag tittade på trots varningen)

Oj vilken vurpa det blev. Filmen som visas handlar ju naturligtvis inte om barn. Det handlar om abort. Abortmotståndares främsta argumnet är ju att det minsta lilla embryo är ett barn. Det låter som om jag är abortmotståndare. Det är jag inte. Och jag blir arg för att de använder sånt här i sina propagandor. Det är så billigt. 

Mymlan skriver bra.